To προξενιό της Ιουλίας: Σέρνουν την Δέσπω να ρίξει το παιδί του Γιωργίκη - Το τραγικό της τέλος

Το spoiler του Βαγγέλη Ψωμά

Ελένη Ζουγανέλη
Youweekly Editor
To προξενιό της Ιουλίας: Σέρνουν την Δέσπω να ρίξει το παιδί του Γιωργίκη - Το τραγικό της τέλος

Είναι από τους ηθοποιούς που «αντέχουν» το βάρος των ρόλων που υποδύονται και υποστηρίζει κάθε χαρακτήρα που καλείται να ενσαρκώσει. Αν και δεν φλερτάρει συχνά με την τηλεόραση καθώς μένει πιστός στο θέατρο, το οποίο αποτελεί για εκείνον πεδίο έμπνευσης και δημιουργίας, ο Βαγγέλης Ψωμάς τη φετινή σεζόν ενέδωσε στο «Προξενιό της Ιουλίας» του ALPHA. Υποδυόμενος τον Λεοντίου, τον επιστάτη του Γιωργίκη Προβιού, μας χαρίζει μια ακόμη δυνατή ερμηνεία.

Τα spoiler για το φινάλε της σειράς, Το προξενιό της Ιουλίας

Το «Προξενιό της Ιουλίας» φτάνει στο τέλος του. Τι κρατάτε;

«Το ταξίδι σε αυτή τη σειρά ήταν υπέροχο, αν και οι παραγωγές αυτού του βεληνεκούς είναι δύσκολες παραγωγές για την Ελλάδα. Ομως τα καταφέραμε. Η casting director Ηρώ Γάλλου έκανε εξαιρετική δουλειά και όλοι οι ηθοποιοί που συμμετείχαμε, δέσαμε αυτόματα στο σετ από την πρώτη στιγμή. Δεν είναι μόνο ο κόσμος του Προβιού, αλλά και η οικογένεια των Ραζίνηδων, των Σκουταρέων και όλων των περιφερειακών ρόλων που με έναν τρόπο εμπλέκονται μαζί τους.

Κρατάω την ωραία ατμόσφαιρα, τους καλούς συναδέλφους και την υπέροχη συνεργασία με τους σκηνοθέτες και τους ανθρώπους πίσω από τις κάμερες. Μέσα στην όλη εμπειρία δεν θα ξεχάσω το τσουχτερό κρύο το βράδυ που κάναμε το γύρισμα του γάμου της Ιουλίας με τον Γιωργίκη και την υπερβολική ζέστη των τελευταίων λήψεων. Οι δικές μου σκηνές κινήθηκαν περισσότερο σε αυτό το υπέροχο σπίτι που βρίσκεται στο Ντράφι, που θυμίζει εποχή του ’50 και φιλοξένησε το αρχοντικό του Προβιού».

Δείτε επίσης αποκλειστικό: H Βγενιώ πλακώνεται από άλογο και πεθαίνει - Ο δολοφόνος του Γιωργίκη αποκαλύπτεται

Κάθε ρόλος έχει βάλει το λιθαράκι του στην υπόθεση.

«Η πένα του Νίκου Απειρανθίτη έφτιαξε χαρακτήρες με σάρκα και αίμα και κάποιοι μπορεί να μην είναι στην πρώτη γραμμή, αλλά κατάφερε όλοι να έχουν κομβικό ρόλο στην υπόθεση. Οι περισσότεροι είναι ύποπτοι για τον φόνο του Γιωργίκη και θα μπορούσαν να του έχουν δώσει τη χαριστική μαχαιριά. Πλέον εδώ που έχει φτάσει η ιστορία, είναι σαν εκείνη του Οριεντ Εξπρές της Αγκάθα Κρίστι όπου όλοι είναι πιθανοί δολοφόνοι και μάλιστα δικαιολογημένα».

To προξενιό της Ιουλίας Δέσπω έγκυος

Ο Λεοντίου είναι έμπιστος άνθρωπος του Γιωργίκη και χαμηλών τόνων.

«Είναι ο επιστάτης του άρχοντα της περιοχής. Του είναι πιστός και κοιτάζει τη δουλειά του. Είναι σαν ένα αυτόματο μηχάνημα το οποίο δέχεται εντολές και τις εκτελεί. Από το σενάριο ωστόσο δίνονται επιλογές στους χαρακτήρες μέσα από μια δραματοποιημένη κατάσταση. Εκείνος επιλέγει να μην ανακατεύεται με τα αφεντικά. Σε έναν βαθμό τον κατανοώ καθώς είναι ένας άνθρωπος εσώκλειστος 24 ώρες το 24ωρο και ζει σε μια ιδρυματοποιημένη κατάσταση».

Παρόλο που γνωρίζει τι συμβαίνει, δεν παίρνει θέση. Και για την Ευγενία ήξερε.

«Γνωρίζει περισσότερα από όσα λέει, αλλά δεν είναι αρκετά σίγουρος. Νιώθω ότι δεν κάθεται στα γεγονότα και θέλει να πηγαίνει παρακάτω υποβαθμίζοντας τις καταστάσεις. Αυτό είναι το λάθος του, αν και προειδοποιεί την ανιψιά του τη Δέσπω αρκετές φορές. Κάνει ό,τι μπορεί στο μέτρο που μπορεί με αυτά που πιστεύει και με τον τρόπο που είναι μεγαλωμένος. Μην ξεχνάμε ότι τότε η κοινωνική του θέση τον ήθελε απλά να υπακούει. Είναι ένα γρανάζι του πατρικού προτύπου και των παραδόσεων που έχουν την καλή τους πλευρά, αλλά υπάρχουν και παρακλάδια που είναι δηλητηριώδη. Παρ’ όλα αυτά, εγώ είδα μέσα στον Λεοντίου καλοσύνη. Μια αθωότητα ακόμη και σε αυτό. Μια καλή αφέλεια».

Πάντως ούτε και τον Γιωργίκη σταμάτησε, όντας τόσο κακοποιητικός απέναντι στην Ιουλία.

«Αυτές για μένα ήταν πολύ δύσκολες σκηνές. Δεν ξέρεις τι πρόσωπο να φανερώσεις. Της ουδετερότητας; Ο Λεοντίου ήταν παρών στην κακοποίηση. Το λογικό θα ήταν να φύγει τρέχοντας και να πάει να τον αναφέρει. Αλλά ας σκεφτούμε τις εποχές και τις κλειστές πόρτες. Αν αλλάξεις το σκηνικό, δυστυχώς δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα για το πώς έχει διαμορφωθεί ο κόσμος μας. Η κοινωνία τώρα προσπαθεί να γιατρευτεί, να αφυπνιστεί και να ενημερώσει. Αυτό είναι το δυνατό χαρτί της σειράς. Εχει ωμότητα αλλά και αλήθεια».

Ο Λεοντίου σε αυτό το περιβάλλον έφερε τις ανιψιές του, τη Δέσπω και την Αννέτα, να δουλέψουν.

«Η Αννέτα ήταν μια κοπέλα για σπίτι, έτοιμη νοικοκυρά. Ηθική, που κάνει τη δουλειά της, καλόκαρδη και εξίσου όμορφη. Δύο αδελφές με εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα».

Η Δέσπω προέκυψε… μπουμπούκι.

«Ακόμη κι αν δεν ερχόταν η Δέσπω στο αρχοντικό και πήγαινε να δουλέψει αλλού, πάλι τα ίδια θα έκανε. Ζύγισε τις συνθήκες, έκανε την αποκωδικοποίησή της κι ενήργησε προς το συμφέρον της. Ο Λεοντίου σε έναν βαθμό τη δικαιολογεί γιατί είναι αίμα του και μπορεί να καταλάβει την πάλη των τάξεων και ότι ο καθένας παλεύει να επιβιώσει με τα όπλα του».

Δείτε επίσης αποκλειστικό: Αυτοί είναι οι δολοφόνοι του Γιωργίκη - Οι δυο γυναίκες που τον μαχαίρωσαν

Δεν της έλειψε η στέγη και η τροφή. Είναι ματαιόδοξη. Θέλει να γίνει κυρία Προβιού.

«Θέλει την εύκολη ζωή και τη διεκδικεί και καλά κάνει. Το θέμα είναι πώς το κάνει. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να παλέψει για το καλύτερο. Δεν λέω ότι είναι άμοιρη ευθυνών. Είναι χωμένη μέχρι το κεφάλι στο δηλητήριο, αλλά το κίνητρό της είναι να έχει ένα καλύτερο μέλλον. Ο θείος της τής λέει αυτό που πρέπει κι από εκεί και πέρα δεν ανακατεύεται».

Η Δέσπω φέρεται πλέον αλαζονικά. Φτάνει στο σημείο να τον απειλήσει ότι θα φύγει πρώτος από το κτήμα και δεν ντρέπεται να εμφανιστεί μπροστά του ακόμη και ημίγυμνη.

«Είναι αμείλικτη. Μπορεί να γίνει χειρότερη από τη Χάδω, η οποία έχει το κληρονομικό δικαίωμα, τα χρήματα και τη θέση να έχει αυτό το status. Η Δέσπω δεν έχει τίποτα. Η Χάδω μεγάλωσε σε ένα κακοποιητικό περιβάλλον, ατύχησε στον έρωτα κι έγινε αυτό που είναι, ένας αρνητικός άνθρωπος. Για όλους υπάρχουν δικαιολογίες γι’ αυτό που έχουν μετατραπεί. Το θέμα είναι ότι αυτό που μας καθορίζει είναι οι πράξεις μας και το αποτέλεσμα».

To προξενιό της Ιουλίας

Τελικά βλέπουμε τον Λεοντίου να είναι στο νοσοκομείο με τις ανιψιές του, και τη Δέσπω να κλαίει μετανιωμένη λέγοντας «τι έκανα».

«Ο θείος τους τις έχει σύρει με το ζόρι εκεί, γιατί η Δέσπω είναι έγκυος και δεν πρέπει φέρει στον κόσμο το παιδί του Γιωργίκη. Την έχει πάει για να το ρίξει. Το κάνει για να την προστατεύσει».

Τελικά θα το ρίξει;

«Για να δούμε».

Το μεγάλο τώρα ερώτημα είναι πού βρίσκονται όλοι μετά το φονικό.

«Γίνονται εντατικές έρευνες και η αστυνομία τους ψάχνει παντού».

Η κόρη της Ιουλίας, η Βγενιώ, ζει;

«Είναι πολύ κομβικό το σημείο που θα απαντηθεί μέσα στη σειρά».

Είδαμε πάντως τη Χάδω να διεκδικεί το παιδί σθεναρά. Τη βόλεψε που η Ιουλία είχε μπει στο ψυχιατρείο.

«Ηταν η τελευταία σανίδα σωτηρίας της. Με την επιστροφή της Ιουλίας, όλα ανατρέπονται και πάλι. Το αρχοντικό είναι ένα σπίτι γεμάτο παγίδες. Αλλιώς παρουσιάζονται τα πράγματα κι αλλιώς είναι».

Η Ιουλία θα δικαστεί; Θα μιλήσει;

«Είναι στα χέρια της αστυνομίας και η νούμερο ένα ύποπτη και αντιμετωπίζει τη θανατική ποινή».

Η στάση του Γρηγόρη ποια είναι;

«Η Ιουλία για τον Γρηγόρη είναι ο μεγάλος του έρωτας και δεν την αφήνει ποτέ από τα μάτια του. Το μυαλό του είναι σε εκείνη συνέχεια».

Τι αίσθηση θα μας αφήσει το φινάλε;

«Αυτή της κάθαρσης. Ο καθένας με τις πράξεις του, άλλος περισσότερο, άλλος λιγότερο, θα πληρώσει για τις επιλογές του».

Για τη νέα τηλεοπτική σεζόν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο;

«Θα είμαι στο “Δίχτυ”, την αστυνομική σειρά του Μανούσου Μανουσάκη, όπου θα συμμετέχω με τον ρόλο του ιατροδικαστή. Είναι μια συμμετοχή εκτίμησης στον μεγάλο αυτό σκηνοθέτη».

Από την Κωνσταντίνα Γαρνέλλη/TV24