Ο παράδεισος των Κυριών: «Στο φινάλε της σειράς υπάρχει...» - Αποκλειστικό spoil από τον Φίλιππο Σοφιανό!

«Είναι ωραίο το τέλος»

Έφη Εκίζογλου
Youweekly Editor
Ο παράδεισος των Κυριών: «Στο φινάλε της σειράς υπάρχει...» - Αποκλειστικό spoil από τον Φίλιππο Σοφιανό!

Υψηλών αξιώσεων ηθοποιός, ο Φίλιππος Σοφιανός έχει διαγράψει μια ζηλευτή καλλιτεχνική πορεία που είναι ασφυκτικά γεμάτη από σπουδαίες συνεργασίες και επιτυχίες, αφήνοντας το αποτύπωμά του σε κάθε ρόλο που ενσαρκώνει. Λίγο πριν την εκπνοή της φετινής σεζόν, έκανε τη μεγάλη έκπληξη και επέστρεψε τηλεοπτικά ύστερα από χρόνια μέσα από τη δραματική σειρά εποχής του ALPHA «Ο Παράδεισος των κυριών», υποδυόμενος τον Ιωσήφ Λεβί, έναν βασανισμένο αλλά ηθικό και αξιόλογο άνθρωπο, που ψάχνει να βρει τον γιο που του στέρησε η Βικτώρια.

Μάλιστα, μιλώντας πρόσφατα στο περιοδικό Tv24 και την Κωνσταντίνα Γαρνέλη έκανε μια αποκάλυψη για το τέλος της σειράς, μια αποκάλυψη που θα ενθουσιάσει τους φανατικούς τηλεθεατές της.

Η συνέντευξη του Φίλιππου Σοφιανού

Ηταν μεγάλη και πολύ ευχάριστη η έκπληξή μας όταν είδαμε την τηλεοπτική σας επιστροφή. Το εκλάβατε αυτό από το κοινό;

«Σε μεγάλο βαθμό. Η αλήθεια είναι ότι έλειψα για αρκετό καιρό από την τηλεόραση και μπαίνοντας στον “Παράδεισο των κυριών”, που έχει μια κεκτημένη υψηλή θεαματικότητα, αυτό είχε άμεση αντανάκλαση και στην κοινωνική μου συνάφεια. Με θυμήθηκαν άνθρωποι που θεωρούσαν ότι ζω ακόμη στην Κύπρο».

Σας είχε λείψει η διαδικασία των τηλεοπτικών γυρισμάτων;

«Η τηλεόραση είναι το μέσο που με ανέδειξε, με βοήθησε να στήσω τη θεατρική μου πορεία και της οφείλω πολλά. Πράγματι, η διαδικασία αυτή μου είχε όντως λείψει πολύ. Το καλό συνεργείο, η καλή συνεργασία και οι αδυσώπητοι, με την καλή έννοια, επαγγελματίες του παλιού κινηματογράφου που δεν κάνουν εκπτώσεις στη δουλειά τους».

Δείτε επίσης: Ο Παράδεισος των Κυριών: Αυτό είναι το τραγικό τέλος της Αμαλίας; Ο Σίμος την πυροβολεί...

Φαντάζομαι ότι το γεγονός ότι έχετε ξανασυνεργαστεί με τον κ. Γιάννη Βασιλειάδη, τον σκηνοθέτη της σειράς, ήταν ένας επιπλέον λόγος να ενδώσετε σε αυτή την πρόταση.

«Ακριβώς. Η συνεργασία μου με τον Γιάννη κουβαλάει πολλές μνήμες από την τηλεόραση και για μένα αυτή είναι μια ευτυχής συγκυρία».

Και ο ρόλος σας έχει πολύ ενδιαφέρον καθώς λίγες φορές στην ελληνική τηλεόραση έχει θιγεί το θέμα των Ελλήνων Εβραίων που βρέθηκαν στο Αουσβιτς. Ο Ιωσήφ Λεβί, ο χαρακτήρας που υποδύεστε, είναι ένας από αυτούς κι έχει υποφέρει πολύ.

«Ο ρόλος αυτός ήταν το μεγάλο δόλωμα. Ηξερα ότι δεν έχει μεγάλη έκταση, αλλά έχει τέτοια πυκνότητα που έρχεται στο τέλος σχεδόν μιας μεγάλης πορείας και κουμπώνει τις ιστορίες, κλείνοντας ολόκληρα κεφάλαια».

Και παρόλο που ο ήρωάς σας έχει περάσει μια βασανισμένη ζωή, δεν επέτρεψε να τον κυριαρχήσουν τα αισθήματα του μίσους και της εκδίκησης.

Ο παράδεισος των κυριών τέλος της σειράς

«Οι άνθρωποι που προέρχονται από τραγωδίες ή γίνονται μισάνθρωποι ή με μεγάλη χωρητικότητα στην ψυχή, στην αντίληψη, στη δεκτικότητα και στην ανοχή απέναντι στους ανθρώπους. Είναι πώς θα αποδελτιωθεί η προσωπική τραγωδία του καθενός».

Πώς ένα τέτοιος άνθρωπος λοιπόν με τόση δεκτικότητα, μπλέχτηκε στον ιστό της Βικτώριας;

«Ηταν τα χρόνια της αθωότητας. Κανείς δεν ήξερε τι του έγραφε το μέλλον. Πόσοι γάμοι δεν διαλύονται μετά από 20 ή 30 χρόνια; Οι άνθρωποι αλλάζουν διαρκώς, διαμορφώνονται, διαμορφώνουν. Ο καθένας μας κάνει κάποιες επιλογές κι αυτές είναι πολύ καίριες για την εξέλιξή μας ως κοινωνικά όντα. Η Βικτώρια έκανε τις δικές της. Οι ρόλοι παρουσιάζουν το άλλοθί τους για ό,τι πράττουν. Είναι αυτό που λέμε στο σινάφι μας η υπεράσπιση του ρόλου και το κοινό είναι εκείνο που νιώθει αν έχουν δίκιο ή άδικο».

Μόνο που γι’ αυτά που έχει κάνει η Βικτώρια δεν ξέρω αν υπάρχει άλλοθι.

«Και στην “Πρόβα νυφικού” που υποδυόμουν τον Απόστολο, αυτό το σίχαμα, ήταν τόσο αρνητικός χαρακτήρας που αποτελούσε μεγάλη πρόκληση για έναν ηθοποιό. Προσωπικά μου αρέσουν αυτοί οι ρόλοι. Μπορεί να σε βρίζουν στον δρόμο, αλλά αυτό σημαίνει ότι καλλιτεχνικά έχεις πετύχει να τον αποδώσεις σε έναν μεγάλο βαθμό».

Ο τρόπος προσέγγισης του ρόλου σας στον «Παράδεισο» προβλημάτισε; Γιατί τα γεγονότα που έχουν στιγματίσει τη ζωή του Λεβί είναι πολύ πρόσφατα.

«Το να βγάλεις την οσμή και το άρωμα μιας εποχής συνήθως περνάει από το χέρι του σκηνογράφου, του ενδυματολόγου και του διευθυντή φωτογραφίας. Ενας πεπειραμένος ηθοποιός ξέρει να φερθεί παλιομοδίτικα. Εγώ την έχω ανασάνει την εποχή του ’60 οπότε δεν ήταν και τόσο δύσκολο».

Ο Ιωσήφ Λεβί έχει μάθει ότι η Βικτώρια τον έστειλε στο Αουσβιτς. Νιώθει οργή για τη χαμένη του ζωή;

«Τη ζωή του επισκιάζει η έλλειψη του παιδιού του. Υπό αυτό το πρίσμα η ζωή του είναι υποδεέστερη. Μπορεί να συγχωρήσει τον οποιονδήποτε αρκεί να μάθει για τον γιο του. Ο Λεβί θα πάει να βρει τον Σίμο στη φυλακή για να τον χαιρετίσει πριν φύγει και είναι πολύ ειρωνική η σκηνή καθώς δεν έχει την απόλυτη σιγουριά ότι είναι αυτός. Ενα λεπτό αφότου απομακρυνθεί, ο Σίμος ανοίγει το γράμμα που του έχει στείλει η Δωροθέα με τη φωτογραφία του πατέρα του. Μόλις τη βλέπει, σπεύδει να πει στον φύλακα να φωνάξει πίσω τον Ιωσήφ, αλλά αυτός δεν το κάνει. Αν το γράμμα αυτό είχε έρθει λίγο πιο νωρίς, τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά και για τους δύο. Αυτά είναι τα δραματουργικά σασπένς που έχουν τη χάρη τους».

Πάντως ο Λεβί προσπάθησε να ταυτοποιήσει από όλες τις πλευρές το γεγονός ότι ο Σίμος είναι ο γιος του.

«Θεωρεί πολύ σημαντική την υπόθεση της αναγνώρισης και ήταν πολύ προσεκτικός. Ηθελε να είναι σίγουρος 100%. Κράτησε αυτή τη στάση για την ελάχιστη πιθανότητα που ο Σίμος δεν είναι παιδί του. Δεν ήθελε να τον βάλει σε αυτή τη διαδικασία. Πίστευε, όμως, το ένιωθε ότι είναι ο γιος του, αλλά έπρεπε να βρει τον τρόπο να το αποδείξει. Παρ’ όλα αυτά, δεν άντεξε και του το είπε. Θεωρώ ότι ένιωσε ότι είναι ο πατέρας του όταν τον πρωτοσυνάντησε έξω από τον Παράδεισο. Οταν διασταυρώθηκαν τα βλέμματά τους. Εκεί υπήρξε μια εσωτερική επικοινωνία. Κάτι έγινε μέσα του. Μίλησε το αίμα. Δεν γίνεται να μη λειτουργήσει το ανθρώπινο ένστικτο που είναι πολύ οξυδερκές».

Και βρίσκει τον γιο του, όντας εκείνος σε μια δεινή θέση.

«Ο Σίμος είναι σφοδρά πάσχων πρόσωπο στην ιστορία. Δεν είναι και λίγα αυτά που του έχουν συμβεί, αλλά και αυτά που έχει προκαλέσει. Είναι θύτης και θύμα, όπως και οι περισσότεροι ήρωες της σειράς. Αυτά τα δίπολα έχουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον γιατί οι ήρωες είναι πολύπλευροι. Αν είσαι συνέχεια καλός βαριέσαι και σε βαριέται και το κοινό. Εντάξει, είσαι καλό παιδί, μας το είπες. Κάνε και κάτι άλλο τώρα να μας εντυπωσιάσεις».

Στη συνέχεια ο Λεβί θα πάει να ζητήσει τον λόγο από τη Βικτώρια γιατί πρόδωσε τον Σίμο και μπήκε φυλακή. Μάλλον σε αυτή την περίπτωση το μητρικό φίλτρο… έχει καεί.

«Εκεί έχουν καεί όλα τα φίλτρα (γελάει). Εχει γίνει βραχυκύκλωμα».

Η Βικτώρια είναι μια γυναίκα που έχει κάνει κακό σε πολύ κόσμο. Θα επέλθει η τίσις;

«Υπάρχει κάθαρση και είναι σωστά δραματοποιημένη. Το φινάλε δεν είναι από εκείνα που λες ότι ξαφνικά βγήκε το λαγουδάκι από το καπέλο, αλλά ότι κάθε κατεργάρης πήγε στον πάγκο του. Είναι ωραίο το τέλος και θα ήθελα να κρατήσουμε την προσδοκία και την αναμονή γιατί πλησιάζει».

Η επιστροφή σας στη μικρή οθόνη θα φέρει και κάτι καινούριο για την επόμενη σεζόν;

«Θέλω, εύχομαι κι έχω ανάγκη από ένα καλό σενάριο και μια καλή συνεργασία, γιατί τη δουλειά την κάνουν οι άνθρωποι και πρέπει να αγαπάνε όλοι αυτό που κάνουν, να έχουν ομόνοια και να κυνηγούν το ίδιο πράγμα. Είναι θέμα σχέσεων και χημείας. Αν έχουν μεταξύ τους ωραίες σχέσεις παράγουν ωραία προϊόντα, αν όχι φαίνεται στο αποτέλεσμα».

Πάντως η ελληνική μυθοπλασία έχει ανεβάζει ψηλά τον πήχη, δεν νομίζετε;

«Από τη στιγμή που άρχισαν οι Ελληνες παραγωγοί να ρίχνουν κρυφές ματιές στις ξένες πλατφόρμες, χτύπησε το καμπανάκι ότι πρέπει να σπάσει το φράγμα της μικρής ελληνικής αγοράς. Για να γίνει αυτό πρέπει να ανεβάσεις τον πήχη των προδιαγραφών, στη σκηνοθεσία, τη φωτογραφία, το καλό σενάριο. Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης άνοιξε την πόρτα. Μακάρι να γίνονται δουλειές σαν το “Maestro” και να στέκονται σε μια διεθνή αγορά. Η ελληνική γλώσσα μπορεί να γίνει πολύ γοητευτική για ένα ευρύτερο κοινό, γεγονός που μερικά χρόνια πριν θα ήταν πολύ δύσκολο. Τώρα έχουν αλλάξει τα δεδομένα. Βλέπουμε σειρές κορεάτικες, ισραηλινές, σουηδικές, πολωνικές, ακόμη και γερμανικές με μεγάλη ευκολία. Ο Γιάννης Καραγιάννης κάνει στιβαρές παραγωγές, με εντυπωσιακά στούντιο και σκηνικά χολιγουντιανών διαστάσεων. Χαίρομαι που συνεργάστηκα μαζί του γιατί ο κλάδος μας είναι πολύπαθος και ταλαιπωρημένος και η JK Productions αποτελεί μια σταθερή αξία όσον αφορά τις τηλεοπτικές παραγωγές».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο παράδεισος των κυριών: 4 θάνατοι στο τελευταίο επεισόδιο της σειράς - Οι τρεις με όπλο ενώ ο ένας από φυσικά αίτια

O παράδεισος των κυριών (14/6): «Είχε έρθει από την αρχή με σχέδιο εδώ» - Η αλήθεια μαθεύεται και πέφτει νεκρός από σφαίρα

Ο Παράδεισος των κυριών: Το τραγικό τέλος του Σίμου - Πυροβολεί την Αμαλία, σκοτώνει την Βικτώρια και αυτοκτονεί δημόσια

O παράδεισος των κυριών (13/6): Μπαίνει φουριόζα μέσα στο σπίτι και ανακοινώνει μπροστά σε όλους την εγκυμοσύνη της

Ο παράδεισος των κυριών (12/6): Ο Σίμος τρελαίνεται μέσα στην φυλακή - «Σε παρακαλώ πάρε με μια αγκαλιά»

Ο Παράδεισος των Κυριών 10/6: «Ο μόνος τρόπος να γλιτώσουμε είναι να τον σκοτώσουμε» - Μία επανασύνδεση, δύο γάμοι και δύο χωρισμοί

Ο παράδεισος των κυριών: «Φοβάμαι πως είμαι έγκυος» - Παίρνει διαζύγιο και φεύγει για πάντα με άλλον άντρα

Διπλός γάμος στον Παράδεισο των κυριών - Φωτογραφίες με τα κατάλευκα νυφικά και τους γαμπρούς στην εκκλησία