Στη «φάκα» της ΑΑΔΕ πασίγνωστη Ελληνίδα influencer: «Ξέχασε» να δηλώσει 350.000€ σε πωλήσεις

Αυξάνονται οι έλεγχοι και πηγαίνουν βάσει τιμοκαταλόγου

Γιώργος Κακογιάννης
Youweekly Editor
Unsplash.com
Unsplash.com

Το τελευταίο διάστημα, οι influencers έχουν μπει στο μικροσκόπιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) λόγω φαινομένων φοροδιαφυγής. Οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ παρακολουθούν τις δραστηριότητες τους στα social media, με στόχο να εντοπίζουν όσους δεν δηλώνουν τα εισοδήματά τους από εμπορικές συνεργασίες.

Η συστηματική φοροδιαφυγή έχει οδηγήσει στην εντατικοποίηση των ελέγχων, καθώς influencers που διαφημίζουν και πωλούν προϊόντα χωρίς να εκδίδουν αποδείξεις έχουν γίνει συχνό φαινόμενο, αλλά βρίσκονται πλέον στο στόχαστρο. Μια ενδεικτική περίπτωση είναι αυτή μιας πασίγνωστης Ελληνίδας influencer, η οποία διαφήμιζε ρούχα και τα πουλούσε διαδικτυακά, χωρίς να εκδώσει αποδείξεις αξίας 350.000 ευρώ.

Δείτε επίσης: Πρόστιμο ύψους άνω των 200.000 ευρώ σε γνωστή Influencer & μοντέλο - "Πιάστηκε" για φοροδιαφυγή

Ο τιμοκατάλογος των influencers και οι υποχρεώσεις τους

Η πληρωμή των influencers εξαρτάται από τον αριθμό των ακολούθων τους, όπως αναφέρθηκε σε ρεπορτάζ του ΑΝΤ1. Οι nano-influencers, που έχουν έως και 10.000 ακολούθους, κερδίζουν από 20 έως 100 δολάρια ανά δημοσίευση. Οι micro-influencers με έως 50.000 ακολούθους φτάνουν τα 200 δολάρια ανά ανάρτηση, ενώ οι mid-tier influencers με έως 500.000 ακολούθους λαμβάνουν 80 έως 650 δολάρια. Οι macro-influencers, με έως και 1 εκατομμύριο ακολούθους, κερδίζουν περίπου 1.500 ευρώ, ενώ οι mega-influencers με περισσότερους από 1 εκατομμύριο ακολούθους μπορούν να εισπράξουν πάνω από 1.200 ευρώ ανά ανάρτηση.

Οι influencers που ασχολούνται επαγγελματικά με τη διαφήμιση προϊόντων και υπηρεσιών πρέπει να ακολουθούν συγκεκριμένες διαδικασίες για να αποφύγουν τη φοροδιαφυγή. Αυτές περιλαμβάνουν την έναρξη επιχείρησης, την πληρωμή ΦΠΑ και την έκδοση τιμολογίων μέσω του myData. Σε διαφορετική περίπτωση, οι αρχές έχουν τη δυνατότητα να εντοπίσουν οποιαδήποτε παρατυπία, καθώς πλέον όλες οι συναλλαγές καταγράφονται.

Η ΑΑΔΕ στέλνει σαφές μήνυμα ότι οι influencers που παραβλέπουν τους κανονισμούς θα έρθουν αντιμέτωποι με τις συνέπειες της νομοθεσίας, καθώς οι έλεγχοι γίνονται ολοένα και πιο εντατικοί.